Kjøpsbetingelser

Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

Partene

Selger er Miin AS, Vertshusveien 2, 1353 Bærums Verk, miin@lovenskiold.no, 67 17 03 40, org.nr. 983 638 481, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Betaling med Klarna og Vipps

For en trygg og sikker betaling bruker miin.no Klarna og VIPPS. Når du betaler via Klarna handler du trygt og enkelt. Ved bestilling kan du velge å betale med kort eller faktura. I samarbeid med Klarna AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Klarna som betalingsmåte sendes faktura samme dag som varene sendes fra vårt lager. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Faktura forfaller i løpet av 14 dager. Dersom du bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, reserverer vi kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling, og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturaen kan du velge å del- betale opp til 24 måneder. Ved delbetaling tilkommer den rentesatsen Klarna har satt. Du anbefales derfor å sjekke Klarna sine vilkår og rentesatser før avtale inngås. Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

For å se fullstendige vilkår for Klarna og Vipps se lenkene nedenfor:

Vilkår ved bruk av Klarna Faktura

Vilkår ved delbetaling med Klarna Konto

Vilkår ved bruk av Vipps 

For informasjon om tilbakebetaling, se under punkt om angrerett.

Vi lagrer aldri din kortinformasjon og all informasjon blir sendt kryptert via sikre servere. Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas, vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. For spørsmål gjeldene Klarna ta kontakt med deres kundeservice på telefon: 22 00 16 20.

Klarna og Vipps er selvstendige behandlere av personopplysninger.

Priser og avgifter

Prisene angitt på miin.no gjelder for bestillinger lagt inn på nettstedet. Alle priser er angitt i NOK og er inklusive MVA. Prisene omfatter ikke betalings- og forsendelsesavgifter som gis separat. Du kan betale for kjøpet med alternativene som er angitt på nettsiden.

Reklamasjon og angrerett 

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet ditt. Angreretten gjelder for alle varer (med unntak av bestillingsvarer*, varer uten originalemballasje, frakt og gebyrer). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter å ha mottatt varen kontakter oss på e-post miin@lovenskiold.no, og gir beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Hvis det er en feil eller en mangel med varen, har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen.  Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du kan fremlegge ordrenummer og/eller kvittering på at varen er kjøpt hos oss. Oppdager du at varen har en defekt når du mottar ordren din, skal du kontakte oss så raskt som mulig. Vi tar reklamasjoner videre med leverandør.

Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon/klage eller har spørsmål som gjelder reklamasjoner kan du kontakte miin@lovenskiold.no

Levering

Tidligst 2 og senest 8 dager levering, avhengig av hvor i landet du bestiller fra. Alle våre bestillinger sendes fra vår fysiske butikk i Norge. De sendes senest dagen etter at bestillingen din er lagt inn (gjelder ikke helg- og helligdager samt ved salg og kampanjer). Om det skulle være en årsak til senere levering, vil vi at kontakt med deg. Om det haster med levering av din bestilling, vennligst ta kontakt med oss før du gjennomfører handelen, så skal vi gjøre vårt beste på å hjelpe deg med å løse det. 

 

Vi tar følgende forbehold

Vi tar forbehold om at vi kan være utsolgt for enkelte varer, spesielt under salgsperioder. Ettersom nettbutikken deler lager med fysisk butikk er det en mulighet for avvik. Dette kan komme av varer som blir solgt i butikk samtidig som på nett, tyveri og liknende. Vi beklager dette. Du vil motta en oppdatering på e-post dersom vi er nødt til å oppheve din ordre og tilbakebetalingen skjer gjennom Klarna. 

Alle bilder på nettstedet skal kun anses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner garanterer ikke å gjengi produktets eksakte utseende, funksjon eller opprinnelse.

 

Del 1: Slik fungerer det Kjøp nå. Betal senere med Klarna.

Vi er glade for å kunne fortelle deg at vi samarbeider med Klarna for å tilby deg flere betalingsmetoder på betalingssiden. Nå kan du få det du vil ha når du vil ha det på en trygg og enkel måte.

Slik fungerer det:

Steg 1: Legg produktene i handlekurven og velg Klarna når du går til kassen.

Steg 2: Oppgi personopplysninger, og du får vite med en gang om du er godkjent.

Steg 3: Klarna sender deg en e-post med bekreftelse og deretter påminnelser når du skal betale.

Steg 4: Fremtidige Klarna-kjøp kan nå fullføres med et klikk.

 

Del 2: Betalingsinformasjon

Betal senere

Prøv varene hjemme og velg hva du vil beholde. Betal alt innen 14 dager etter at varene er sendt. Ingen forskuddsbetaling, ingen renter og ingen gebyrer når du betaler i tide.

Alternativ versjon:

Kjøp nå og betal kun for det du velger å beholde. Med dette alternativet kan du kjøpe det du vil ha og betale innen 14 dager etter forsendelse. Ingen forskuddsbetaling, ingen renter og ingen gebyrer når du betaler i tide.

Kort eller bankbetaling

Med kort eller bankbetaling kan du betale kjøpene dine kjapt, sikkert og enkelt på tre ulike måter. Du kan koble kortene dine og bankkontoen din til Klarna første gangen du skal betale noe, eller gjøre det på forhånd i Klarna-appen. Klarna husker informasjonen din så du kan handle og betale enda smidigere neste gang.

  • Bankoverføring Betal med bankkontoen din og godkjenn kjøpet med BankID. Pengene trekkes direkte.
  • Kort Betal med valgfritt kort. Pengene trekkes direkte i forbindelse med kjøpet.

 

Finansiering

Engangsavtale Fullfør en enkel, 4-trinns kredittsøknad med top-of-mind-informasjon. Du får svar umiddelbart om du er godkjent og kan fullføre bestillingen med en gang. Månedlige betalinger Du vil utføre den månedlige betalingen online eller i appen vår ved hjelp av bankoverføring eller kortbetalinger. Vi vil varsle deg når det er tid for å gjøre betalingen hver måned.

 

Del 3: Om Klarna

Betal på nettet eller i appen Se de siste kjøpene dine og foreta betalinger i Klarna-appen eller på nettet.

Trygt og enkelt

Du er alltid dekket av Klarnas kjøperbeskyttelse. Moderne sikkerhet beskytter opplysningene dine for å forhindre uautoriserte kjøp.

Vanlige spørsmål

Les våre vanligste spørsmål (https://www.klarna.com/no/kundeservice/ ) for å lære mer om hvordan du bruker Klarna.

Om Klarna

Hos Klarna er vi opptatt av å skape verdens beste handleopplevelse. Vi mener at betaling handler om mye mer enn hvordan vi sender penger. Derfor gir våre smidige betalingsmetoder deg mer tid, kontroll og glede, slik at du kan fortsette å gjøre det du liker best.

  • 80 millioner kunder bruker Klarna.
  • 190 000 butikker rundt om i verden samarbeider med oss.
  • Vi har tilbudt nettbasert betaling i 14 år.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

×